Hétfő, 11.25.2024, 2:29 PM
Üdvözöllek Vendég | RSS
Cod2 Modding
Főoldal | Regisztráció | Belépés
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Pálya lementés
DragHunDátum: Kedd, 07.31.2012, 2:31 AM | Üzenet # 1
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
Hy all!

A pálya lementésről fogok írni nektek. Megprobálok minél egyszerűbben fogalmazni, és sok képpel illusztrálni, hogy minél érthetőbb legyen. Ebben a tutorialban sem a Radiant, sem pedig a Compile Tools felületét nem fogom elmagyarázni, ez csak is a pálya lementésről szól.

#Megjegyzés: Ez a tutorial azt mutatja meg, hogy hogyan tudod megnézni a játékban a pályádat, vagyis nem kell minden lépést mindig megcsinálnod. Egyszerű, szimpla mentéshez elég a "Save" gomb, vagyis az első lépés. Valamint ez nem a végleges lementés, mert nem rakjuk bele *.iwd fájlba.
1. Lépés

Kezdjük is el akkor. Így első lépésben megnyitjuk a Radiant nevű programot, majd elkészítjük a pályánkat. Ha ezzel megvagyunk, akkor a képen is látható "Save" (Mentés) gombra kell kattintani.
Így most lementettük a pályánkat *.map fájlként. Ezzel viszont még nem megyünk semmire a játékban, csak eltárolja a Radiant által megnyitható formában.



Amint megnyomtuk a "Save" gombot, beugrik egy ablak. Itt írjuk be a pályánk nevét (Például: mp_lementes),
majd nyomjunk rá a képen látható, pirossal jelölt "Mentés" gombra.



Az első lépés végére ezzel pontott tettünk. Következzen a második lépés.

2. Lépés

#Megjegyzés: Ebben a lépésben találkozunk a Compile Tools-al, ami segíteni fog nekünk a *.map fájlt átkonvertálni a játék által használható/olvasható formátumú fájlra (*.d3dbsp), melyet a main\maps\mp\ mappába fog elmenteni.
Ha megnyitottuk a Compile Tools-ot, nincs más dolgunk, mint kiválasztani a pályánkat (a képen "1. Lépés" felíratnál). Mivel jelen esetben a pályánk neve mp_lementes, így arra kerül a kijelölés. Majd pedig a "2. Lépés" feliratnál, a pirossal jelölt "Compile" gombra kattintva a program megkezdi a konvertálást. Nagyobb pályák esetén ez már csúnyán sokáig is eltarthat, szóval nem kell megijedni, ha tovább tart 5 percnél. A Compile Tools egyéb beállításait, ahogy azt már megjegyeztem, nem fogom ebben a tutorialban elmagyarázni, mert az bővebb téma, így külön helyen kerül rá sor.



Most már a második lépést is befejeztük, már van egy, a játék által használható/olvasható fájlunk.

3. Lépés
Mivel már megvan a .b3dbsp fájlunk, már csak egy dolog kell ahhoz, hogy a játék be olvassa a pályát.
Méghozzá egy *.gsc fájl. Ezt egyszerű elkészíteni: fogunk egy *.txt fájlt, és bele írjuk ezt:

.gsc tartalma:

main()
{
maps\mp\_load::main();

game["allies"] = "american";
game["axis"] = "german";
game["attackers"] = "allies";
game["defenders"] = "axis";
game["american_soldiertype"] = "normandy";
game["german_soldiertype"] = "normandy";

}
------------------------------------------------

Majd "Mentés másként -> pályánkneve.gsc"
Példa: mp_lementes.gsc
Ha nem egyezik meg a .gsc a pályád nevével, nem fog működni. Ez lépés elég érthető volt szerintem írásban is, de azért ide is illesztek be képet.



#Megjegyzés: A *.gsc gondoskodik arról, hogy milyen játékosok harcoljanak (ez alatt azt értem, hogy német/amerikai, milyen ruhájuk legyen, stb) a pályán. Valamint scripteket lehet vele betölteni, vagy akár benne is meglehet írni, de ez már nem a pályakészítés része.

Ezt a lépést is sikeresen lezártuk, most már nagyon könnyű dolgunk lesz (nem mintha eddig nem az lett volna).

4. Lépés

Negyedik lépés, és egyben az utolsó!
Annyi a feladatunk, hogy megint megnyitjuk a Compile Tools-ot, kijelöljük a pályánkat, majd képen pirossal jelzett Run Selected Map (Kijelölt pálya futtatása) gombra kattintunk. Ezzel bejön a Call of Duty 2, majd ha mindent jól csináltunk, és semmit nem hagytunk ki, akkor befog lépni a pályára, és körbe is járhatjuk. És még így, utoljára megmutatom nektek a példa pálya képét, ezzel illusztrálom, hogy ezzel a tutoriallal igenis meg lehet csinálni, vagyis nem számítok kérdésekre ezzel kapcsolatban.



“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Oldal by ^Neon |Xfire:martagvagy © 2024 | Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz