Kezelés
|
|
DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:35 PM | Üzenet # 1 |
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Állapot: Offline
| Billentyűparancsok (2D)
Görgő - Közelítés és távolítás
Egér bal gomb - Brush készítése, mozgatása, méretezése
Egér jobb gomb - Mozgás
Esc - Kijelölés visszavonása
Space - Klónozás
N - Egyed beállításai
I - Kijelölés megfordítása
S - Kijelölt textúra beállításai
V - Szögek behúzása
E - Szélek behúzása
R - Brush forgatása
I - Minden kijelölése
J - Brush kijelölésének változtatása
K - Fény színeinek váltása
X - Clipper
Egér jobb gomb - Menü
H - Brush elrejtése
Shift + H - Elrejtett brushok mutatása
Shift + Egér bal gomb - Kijelölés
Ctrl + Egér bal gomb folyamatosan nyomva - Brush hajlítása
Egér középső gomb - Kamera forgatása a kurzor irányába
Egér középső gomb + Ctrl - Kamera mozgatása a kurzorhoz
Ctrl + K - Két kijelölt egyed hivatkozása egymásra
“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.” .:: Üdv ^Neon ::. _________________________
|
|
| |
DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:35 PM | Üzenet # 2 |
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Állapot: Offline
| Billentyűparancsok (3D)
A - Felnézés
Z - Lenézés
D - Mozgás fel
C - Mozgás le
FEL - Mozgás előre
LE - Mozgás hátra
BALRA - Balra nézés
JOBBRA - Jobbra nézés
Page Up - Egy szinttel feljebb
Page Down - Egy szinttel lejjebb
Shift + Egér bal gomb - Kijelölés
Ctrl + Shift + Egér bal gomb - Felület kijelölése
Egér középső gomb - Textúra kijelölése
Egér jobb gomb - Kamera részletes forgatása
Ctrl + Egér jobb gomb- Kamera részletes mozgatása
“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.” .:: Üdv ^Neon ::. _________________________
|
|
| |
DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:39 PM | Üzenet # 3 |
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Állapot: Offline
| Egyéb
A legfontosabb lehetőségek a Radiantban:
- - - - -
A Fájl menüben vannak a program alap lehetőségei.
New Map - Új pálya kezdése
Open... - Pálya megnyitása
Save - Pálya elmentése
Save as... - Pálya mentése másként
Save selected... - Kijelöltek mentése
Project settings... - Projekt beállításai
Recent Files - Ide kerül a hat utoljára megnyitott pálya
Exit - Kilépés
- - - - -
Az Edit menü tartalmazza a legegyszerűbb szerkesztési opciókat.
Undo - Visszavonás
Redo - Előre
Copy - Másolás
Paste - Beillesztés
Delete - Törlés
Map info...- A pálya adatait mutatja meg
Entity info...- Az egyedek tulajdonságait jelzi ki
Enter Prefab- A kijelölt prefabot tudod szerkeszteni
Leave Prefab- Kilépés a prefabból vissza a pályához
Preferences... - A program alap beállításai
- - - - -
A View menüben állíthatod a különböző nézeteket a Radiantban.
ANext (XY, YZ, XY) Gombbal a 2D-s nézetet válthatod. Ezt könnyebben elérheted a Change views gombbal.
A Show almenüben állíthatod be, hogy mit lehessen majd látni szerkesztés közben (például egyedek típusát).
A Filter Settings által megnyitott ablakban beállíthatod, hogy mit ne mutasson a pályán (egyedek, brushok...stb).
Ha a Cubic Clipping be van kapcsolva, akkor a messzebb lévő brushokat és egyedeket nem fogja mutatni a 3D-s nézetben, így sokkal gyorsabban navigálható. Ha nincs bekapcsolva, akkor megjeleníti az egész pályát.
- - - - -
A Selection menüben a legegyszerűbb brush- és egyedműveletek találhatóak.
“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.” .:: Üdv ^Neon ::. _________________________
|
|
| |
DragHun | Dátum: Kedd, 07.31.2012, 1:46 AM | Üzenet # 4 |
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Állapot: Offline
|
Clone - Duplikálás
Deselect - Kijelölés visszavonása
Scale - Brush méretezése
Connect entities- Egyedek hivatkozása egymásra
Ungroup entity - Egyedcsoport felbontása
- - - - -
Alapbeállításnak egy négyzet a koordinátahálón nyolc egységet jelent. Ezt átállíthatod a Grid menüpontban. Erre sokszor van szükség, ha részletesebben kell valamivel dolgozni.
A Snap to grid beállítás azt jelenti, hogy a program igazítsa-e az elhelyezett brushokat a rácshoz. Ezt érdemes bekapcsolva hagyni.
Az alapbeállítás Grid16, de ezt érdemes mindig Grid8-ra állítani. A leckéket is erre a méretre írtuk.
- - - - -
A Textures menüben kezelheted a textúrák beállításait.
A Show In Use gonb megnyomásával csak azokat a textúrákat fogja mutatni, ami épp használatban van, míg a Show All gombbal minden textúrát betölt.
A Surface Inspector-ral állíthatod be a textúrák elhelyezkedését a kijelölt brushokon, vagy felületeken.
A Find / Replace segítségével tudsz kicserélni egy adott textúrát egy másik textúrára. a Find mezőbe állísd be, hogy mit cseréljen ki, és a Replace mezőbe pedig hogy mire. Ha itt bejelölöd a Use selected brushes only opciót, akkor csak a kijelölt brushokon fogja elvégezni a cserét.
A textúra megjelenítési méretét állíthatod át a Texture Window Scale almenüben százalékban (25% az ajánlott).
- - - - -
A Misc menüben kevert beállítások vannak.
“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.” .:: Üdv ^Neon ::. _________________________
|
|
| |
DragHun | Dátum: Kedd, 07.31.2012, 1:48 AM | Üzenet # 5 |
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Állapot: Offline
|
A Benchmark lehetőséggel tesztelheted a kamerád forgási sebességét.
A Colors menüben változtathatod a Radiant színeit, a Colors->Themes menüben pedig előre elkészített témák közül válogathatsz.
A Find brush... almenüvel kereshetsz egy adott számú brusht, illetve egyedet.
A Go to position... menüvel egy adott koordinátához ugorhatsz (X Y Z).
- - - - -
Az N gomb megnyomásával megnyitod a kijelöld egyed tulajdonságait.
1 - Itt van felsorolva az összes egyed
2 - Itt ki lehet választani egyes tulajdonságokat az adott egyeden.
3 - Az aktuális egyed információi angolul
4 - Az aktuális egyed tulajdonságai. Mindegyiknek van egy classname tulajdonsága is, mely az egyed típusát jelöli.
5 - A Key (kulcs) és Value (érték) mezőkkel lehet új tulajdonságokat adni az egyednek. Ha beírtál egy Key-Value párost, akkor nyomj ENTER-t, és láthatod, hogy az egyed tulajdonságainál megjelenik az új tulajdonság is.
6 - Ezekkel a gombokkal is kezelheted a tulajdonságokat.
A bal oldalt lévő, számokkal feliratozott 8 gombbal, valamint az Up (fel) és Dn (le) gombokkal adhatod meg az egyed irányát (ezek adják az angle tulajdonság értékét).
A Del Key/Pair gombbal letörölheted a kijelölt tulajdonságot (Delete).
A Model... gombbal hangot importálhatsz az aktuális egyednek, ha van model tulajdonsága.
“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.” .:: Üdv ^Neon ::. _________________________
|
|
| |