Szerda, 03.03.2021, 2:14 AM
Üdvözöllek Vendég | RSS
Cod2 Modding
Főoldal | Regisztráció | Belépés
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Egyéb » Pályakészítési útmutató » Kezelés
Kezelés
DragHunDátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:35 PM | Üzenet # 1
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
Billentyűparancsok (2D)

Görgő - Közelítés és távolítás

Egér bal gomb - Brush készítése, mozgatása, méretezése

Egér jobb gomb - Mozgás

Esc - Kijelölés visszavonása

Space - Klónozás

N - Egyed beállításai

I - Kijelölés megfordítása

S - Kijelölt textúra beállításai

V - Szögek behúzása

E - Szélek behúzása

R - Brush forgatása

I - Minden kijelölése

J - Brush kijelölésének változtatása

K - Fény színeinek váltása

X - Clipper

Egér jobb gomb - Menü

H - Brush elrejtése

Shift + H - Elrejtett brushok mutatása

Shift + Egér bal gomb - Kijelölés

Ctrl + Egér bal gomb folyamatosan nyomva - Brush hajlítása

Egér középső gomb - Kamera forgatása a kurzor irányába

Egér középső gomb + Ctrl - Kamera mozgatása a kurzorhoz

Ctrl + K - Két kijelölt egyed hivatkozása egymásra


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
DragHunDátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:35 PM | Üzenet # 2
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
Billentyűparancsok (3D)

A - Felnézés

Z - Lenézés

D - Mozgás fel

C - Mozgás le

FEL - Mozgás előre

LE - Mozgás hátra

BALRA - Balra nézés

JOBBRA - Jobbra nézés

Page Up - Egy szinttel feljebb

Page Down - Egy szinttel lejjebb

Shift + Egér bal gomb - Kijelölés

Ctrl + Shift + Egér bal gomb - Felület kijelölése

Egér középső gomb - Textúra kijelölése

Egér jobb gomb - Kamera részletes forgatása

Ctrl + Egér jobb gomb- Kamera részletes mozgatása


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
DragHunDátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:39 PM | Üzenet # 3
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
Egyéb

A legfontosabb lehetőségek a Radiantban:

- - - - -

A Fájl menüben vannak a program alap lehetőségei.



New Map - Új pálya kezdése

Open... - Pálya megnyitása

Save - Pálya elmentése

Save as... - Pálya mentése másként

Save selected... - Kijelöltek mentése

Project settings... - Projekt beállításai

Recent Files - Ide kerül a hat utoljára megnyitott pálya

Exit - Kilépés

- - - - -

Az Edit menü tartalmazza a legegyszerűbb szerkesztési opciókat.



Undo - Visszavonás

Redo - Előre

Copy - Másolás

Paste - Beillesztés

Delete - Törlés

Map info...- A pálya adatait mutatja meg

Entity info...- Az egyedek tulajdonságait jelzi ki

Enter Prefab- A kijelölt prefabot tudod szerkeszteni

Leave Prefab- Kilépés a prefabból vissza a pályához

Preferences... - A program alap beállításai

- - - - -

A View menüben állíthatod a különböző nézeteket a Radiantban.



ANext (XY, YZ, XY) Gombbal a 2D-s nézetet válthatod. Ezt könnyebben elérheted a Change views gombbal.



A Show almenüben állíthatod be, hogy mit lehessen majd látni szerkesztés közben (például egyedek típusát).

A Filter Settings által megnyitott ablakban beállíthatod, hogy mit ne mutasson a pályán (egyedek, brushok...stb).

Ha a Cubic Clipping be van kapcsolva, akkor a messzebb lévő brushokat és egyedeket nem fogja mutatni a 3D-s nézetben, így sokkal gyorsabban navigálható. Ha nincs bekapcsolva, akkor megjeleníti az egész pályát.

- - - - -

A Selection menüben a legegyszerűbb brush- és egyedműveletek találhatóak.


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
DragHunDátum: Kedd, 07.31.2012, 1:46 AM | Üzenet # 4
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline


Clone - Duplikálás

Deselect - Kijelölés visszavonása

Scale - Brush méretezése

Connect entities- Egyedek hivatkozása egymásra

Ungroup entity - Egyedcsoport felbontása

- - - - -

Alapbeállításnak egy négyzet a koordinátahálón nyolc egységet jelent. Ezt átállíthatod a Grid menüpontban. Erre sokszor van szükség, ha részletesebben kell valamivel dolgozni.



A Snap to grid beállítás azt jelenti, hogy a program igazítsa-e az elhelyezett brushokat a rácshoz. Ezt érdemes bekapcsolva hagyni.

Az alapbeállítás Grid16, de ezt érdemes mindig Grid8-ra állítani. A leckéket is erre a méretre írtuk.

- - - - -

A Textures menüben kezelheted a textúrák beállításait.



A Show In Use gonb megnyomásával csak azokat a textúrákat fogja mutatni, ami épp használatban van, míg a Show All gombbal minden textúrát betölt.

A Surface Inspector-ral állíthatod be a textúrák elhelyezkedését a kijelölt brushokon, vagy felületeken.

A Find / Replace segítségével tudsz kicserélni egy adott textúrát egy másik textúrára. a Find mezőbe állísd be, hogy mit cseréljen ki, és a Replace mezőbe pedig hogy mire. Ha itt bejelölöd a Use selected brushes only opciót, akkor csak a kijelölt brushokon fogja elvégezni a cserét.

A textúra megjelenítési méretét állíthatod át a Texture Window Scale almenüben százalékban (25% az ajánlott).

- - - - -

A Misc menüben kevert beállítások vannak.


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
DragHunDátum: Kedd, 07.31.2012, 1:48 AM | Üzenet # 5
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline


A Benchmark lehetőséggel tesztelheted a kamerád forgási sebességét.

A Colors menüben változtathatod a Radiant színeit, a Colors->Themes menüben pedig előre elkészített témák közül válogathatsz.

A Find brush... almenüvel kereshetsz egy adott számú brusht, illetve egyedet.

A Go to position... menüvel egy adott koordinátához ugorhatsz (X Y Z).

- - - - -

Az N gomb megnyomásával megnyitod a kijelöld egyed tulajdonságait.



1 - Itt van felsorolva az összes egyed

2 - Itt ki lehet választani egyes tulajdonságokat az adott egyeden.

3 - Az aktuális egyed információi angolul

4 - Az aktuális egyed tulajdonságai. Mindegyiknek van egy classname tulajdonsága is, mely az egyed típusát jelöli.

5 - A Key (kulcs) és Value (érték) mezőkkel lehet új tulajdonságokat adni az egyednek. Ha beírtál egy Key-Value párost, akkor nyomj ENTER-t, és láthatod, hogy az egyed tulajdonságainál megjelenik az új tulajdonság is.

6 - Ezekkel a gombokkal is kezelheted a tulajdonságokat.

A bal oldalt lévő, számokkal feliratozott 8 gombbal, valamint az Up (fel) és Dn (le) gombokkal adhatod meg az egyed irányát (ezek adják az angle tulajdonság értékét).

A Del Key/Pair gombbal letörölheted a kijelölt tulajdonságot (Delete).

A Model... gombbal hangot importálhatsz az aktuális egyednek, ha van model tulajdonsága.


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
Fórum » Egyéb » Pályakészítési útmutató » Kezelés
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Oldal by ^Neon |Xfire:martagvagy © 2021 | Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz