| Kezelés | 
|  | 
| 
					| DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:35 PM | Üzenet # 1 |  | Ezredes Csoport: Adminisztrátorok Üzenetek: 191 Állapot: Offline | Billentyűparancsok (2D) 
 Görgő - Közelítés és távolítás
 
 Egér bal gomb - Brush készítése, mozgatása, méretezése
 
 Egér jobb gomb - Mozgás
 
 Esc - Kijelölés visszavonása
 
 Space - Klónozás
 
 N - Egyed beállításai
 
 I - Kijelölés megfordítása
 
 S - Kijelölt textúra beállításai
 
 V - Szögek behúzása
 
 E - Szélek behúzása
 
 R - Brush forgatása
 
 I - Minden kijelölése
 
 J - Brush kijelölésének változtatása
 
 K - Fény színeinek váltása
 
 X - Clipper
 
 Egér jobb gomb - Menü
 
 H - Brush elrejtése
 
 Shift + H - Elrejtett brushok mutatása
 
 Shift + Egér bal gomb - Kijelölés
 
 Ctrl + Egér bal gomb folyamatosan nyomva - Brush hajlítása
 
 Egér középső gomb - Kamera forgatása a kurzor irányába
 
 Egér középső gomb + Ctrl - Kamera mozgatása a kurzorhoz
 
 Ctrl + K - Két kijelölt egyed hivatkozása egymásra
 
 “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
 .:: Üdv ^Neon ::.
 _________________________
 |  |  |  |  | 
| 
					| DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:35 PM | Üzenet # 2 |  | Ezredes Csoport: Adminisztrátorok Üzenetek: 191 Állapot: Offline | Billentyűparancsok (3D) 
 A - Felnézés
 
 Z - Lenézés
 
 D - Mozgás fel
 
 C - Mozgás le
 
 FEL - Mozgás előre
 
 LE - Mozgás hátra
 
 BALRA - Balra nézés
 
 JOBBRA - Jobbra nézés
 
 Page Up - Egy szinttel feljebb
 
 Page Down - Egy szinttel lejjebb
 
 Shift + Egér bal gomb - Kijelölés
 
 Ctrl + Shift + Egér bal gomb - Felület kijelölése
 
 Egér középső gomb - Textúra kijelölése
 
 Egér jobb gomb - Kamera részletes forgatása
 
 Ctrl + Egér jobb gomb- Kamera részletes mozgatása
 
 “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
 .:: Üdv ^Neon ::.
 _________________________
 |  |  |  |  | 
| 
					| DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 11:39 PM | Üzenet # 3 |  | Ezredes Csoport: Adminisztrátorok Üzenetek: 191 Állapot: Offline | Egyéb 
 A legfontosabb lehetőségek a Radiantban:
 
 - - - - -
 
 A Fájl menüben vannak a program alap lehetőségei.
 
 
   
 New Map - Új pálya kezdése
 
 Open... - Pálya megnyitása
 
 Save - Pálya elmentése
 
 Save as... - Pálya mentése másként
 
 Save selected... - Kijelöltek mentése
 
 Project settings... - Projekt beállításai
 
 Recent Files - Ide kerül a hat utoljára megnyitott pálya
 
 Exit - Kilépés
 
 - - - - -
 
 Az Edit menü tartalmazza a legegyszerűbb szerkesztési opciókat.
 
 
   
 Undo - Visszavonás
 
 Redo - Előre
 
 Copy - Másolás
 
 Paste - Beillesztés
 
 Delete - Törlés
 
 Map info...- A pálya adatait mutatja meg
 
 Entity info...- Az egyedek tulajdonságait jelzi ki
 
 Enter Prefab- A kijelölt prefabot tudod szerkeszteni
 
 Leave Prefab- Kilépés a prefabból vissza a pályához
 
 Preferences... - A program alap beállításai
 
 - - - - -
 
 A View menüben állíthatod a különböző nézeteket a Radiantban.
 
 
   
 ANext (XY, YZ, XY) Gombbal a 2D-s nézetet válthatod. Ezt könnyebben elérheted a Change views gombbal.
 
 
   
 A Show almenüben állíthatod be, hogy mit lehessen majd látni szerkesztés közben (például egyedek típusát).
 
 A Filter Settings által megnyitott ablakban beállíthatod, hogy mit ne mutasson a pályán (egyedek, brushok...stb).
 
 Ha a Cubic Clipping be van kapcsolva, akkor a messzebb lévő brushokat és egyedeket nem fogja mutatni a 3D-s nézetben, így sokkal gyorsabban navigálható. Ha nincs bekapcsolva, akkor megjeleníti az egész pályát.
 
 - - - - -
 
 A Selection menüben a legegyszerűbb brush- és egyedműveletek találhatóak.
 
 “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
 .:: Üdv ^Neon ::.
 _________________________
 |  |  |  |  | 
| 
					| DragHun | Dátum: Kedd, 07.31.2012, 1:46 AM | Üzenet # 4 |  | Ezredes Csoport: Adminisztrátorok Üzenetek: 191 Állapot: Offline |   
 Clone - Duplikálás
 
 Deselect - Kijelölés visszavonása
 
 Scale - Brush méretezése
 
 Connect entities- Egyedek hivatkozása egymásra
 
 Ungroup entity - Egyedcsoport felbontása
 
 - - - - -
 
 Alapbeállításnak egy négyzet a koordinátahálón nyolc egységet jelent. Ezt átállíthatod a Grid menüpontban. Erre sokszor van szükség, ha részletesebben kell valamivel dolgozni.
 
 
   
 A Snap to grid beállítás azt jelenti, hogy a program igazítsa-e az elhelyezett brushokat a rácshoz. Ezt érdemes bekapcsolva hagyni.
 
 Az alapbeállítás Grid16, de ezt érdemes mindig Grid8-ra állítani. A leckéket is erre a méretre írtuk.
 
 - - - - -
 
 A Textures menüben kezelheted a textúrák beállításait.
 
 
   
 A Show In Use gonb megnyomásával csak azokat a textúrákat fogja mutatni, ami épp használatban van, míg a Show All gombbal minden textúrát betölt.
 
 A Surface Inspector-ral állíthatod be a textúrák elhelyezkedését a kijelölt brushokon, vagy felületeken.
 
 A Find / Replace segítségével tudsz kicserélni egy adott textúrát egy másik textúrára. a Find mezőbe állísd be, hogy mit cseréljen ki, és a Replace mezőbe pedig hogy mire. Ha itt bejelölöd a Use selected brushes only opciót, akkor csak a kijelölt brushokon fogja elvégezni a cserét.
 
 A textúra megjelenítési méretét állíthatod át a Texture Window Scale almenüben százalékban (25% az ajánlott).
 
 - - - - -
 
 A Misc menüben kevert beállítások vannak.
 
 “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
 .:: Üdv ^Neon ::.
 _________________________
 |  |  |  |  | 
| 
					| DragHun | Dátum: Kedd, 07.31.2012, 1:48 AM | Üzenet # 5 |  | Ezredes Csoport: Adminisztrátorok Üzenetek: 191 Állapot: Offline |   
 A Benchmark lehetőséggel tesztelheted a kamerád forgási sebességét.
 
 A Colors menüben változtathatod a Radiant színeit, a Colors->Themes menüben pedig előre elkészített témák közül válogathatsz.
 
 A Find brush... almenüvel kereshetsz egy adott számú brusht, illetve egyedet.
 
 A Go to position... menüvel egy adott koordinátához ugorhatsz (X Y Z).
 
 - - - - -
 
 Az N gomb megnyomásával megnyitod a kijelöld egyed tulajdonságait.
 
 
   
 1 - Itt van felsorolva az összes egyed
 
 2 - Itt ki lehet választani egyes tulajdonságokat az adott egyeden.
 
 3 - Az aktuális egyed információi angolul
 
 4 - Az aktuális egyed tulajdonságai. Mindegyiknek van egy classname tulajdonsága is, mely az egyed típusát jelöli.
 
 5 - A Key (kulcs) és Value (érték) mezőkkel lehet új tulajdonságokat adni az egyednek. Ha beírtál egy Key-Value párost, akkor nyomj ENTER-t, és láthatod, hogy az egyed tulajdonságainál megjelenik az új tulajdonság is.
 
 6 - Ezekkel a gombokkal is kezelheted a tulajdonságokat.
 
 A bal oldalt lévő, számokkal feliratozott 8 gombbal, valamint az Up (fel) és Dn (le) gombokkal adhatod meg az egyed irányát (ezek adják az angle tulajdonság értékét).
 
 A Del Key/Pair gombbal letörölheted a kijelölt tulajdonságot (Delete).
 
 A Model... gombbal hangot importálhatsz az aktuális egyednek, ha van model tulajdonsága.
 
 “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
 .:: Üdv ^Neon ::.
 _________________________
 |  |  |  |  |