Csütörtök, 04.18.2024, 6:18 PM
Üdvözöllek Vendég | RSS
Cod2 Modding
Főoldal | Regisztráció | Belépés
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Egyéb » Pályakészítési útmutató » Brush
Brush
DragHunDátum: Kedd, 07.31.2012, 2:15 AM | Üzenet # 1
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
A brush az egy egyszerű alakzat, a pályáknak a nagy része ebből áll. Egy ilyen elkészítéséhez először ki kell választanod, hogy milyen textúrája legyen. A textúrákat szűrheted használat, hely, és felszíntől függően, de bogarászhatsz az összes textúra között is



A jobb alul lévő textúra palettáról válaszd ki a szükséges textúrát.



2D-ben bal gombbal húzz egy akkora méretűt, amekkorát szeretnél, majd a magasságváltoztatón állítsd be, hogy milyen magas legyen. Kattints a pirossal kijelölt rész fölé, majd ha magasabbat szeretnél, akkor fölfele, ha kisebbet, akkor lefele húzd az egeret. Ha mozgatni szeretnéd le, illetve föl, akkor a kijelölt rész belsejébe kell kattintani. Ez 2D-ben, és 3D-ben is ugyanígy mőködik. Ha a kijelölt részen kívülre kattintasz, és úgy húzod az egeret akkor méretezni, ha pedig bele kattintasz és úgy húzod, akkor mozgatni fogod. A kijelölést az Escape gombbal tudod megszüntetni, és a Shift+Egér bal gomb kombinációval tudsz újra kijelölni valamit.



Ha a textúrát, ami brushodon van, ki szeretnéd feszíteni, hogy a brushodhoz igazodjon, akkor nyomd meg az S gombot, majd válaszd a Fit parancsot. Így a textúra pont akkora lesz, mint a brushod kijelölt oldala (Natural gombbal tudod alaphelyzetbe állítani).
------------------------------------------

Vertex

A vertexeléssel a brushod alakján tudsz változtatni. Ennek a használatához nyomd le a V gombot. ilyenkor 2D-ben, és 3D-ben egyaránt zöld pontok jelennek meg a brushod sarkain. Ahova ezeket húzod, oda fog menni az alakzatod adott sarka. Amennyiben nem akarod minden sarkát egyesével húzogatni, hanem inkább egész oldalakat szeretnél mozgatni, nyomd le az E gombot. Most kék pontok jelennek meg. Ha ezeket húzod, akkor már egy egész oldal fog megváltozni, és nem csak egy sarok.


-------------------------

Kivágás

Ha egy brusht szét szeretnél vágni, akkor használd a Clipper eszközt (X).


Kattints a brush két oldalán arra a két pontra, amit összekötve szeretnéd azt a vonalat kapni, ami szétvágja a brushodat. Ha ez után Shift+Enter-t nyomsz, akkor a brush mindkét része megmarad. ENTER-t nyomva a brush 2D-ben rózsaszín része marad meg. Ctrl+ENTER-rel pedig azt válthatod, hogy a brushod melyik része legyen rózsaszínnel jelölve.



Forgatás

Egy brusht többféleképpen is tudsz forgatni, illetve tükrözni: X, Y, Z tengelyen. Ha pont 90°-ot szeretnél forgatni a brushodon, vagy tükrözni szeretnél, akkor használhatod a Rotate, és Flip gombokat.



Ha valamennyivel részletesebben szeretnél forgatni valamit, használhatod a Free Rotation gombot ®. Ha viszont teljesen egyedül szeretnéd megadni a forgatás mennyiségét, kattints a Selection->Rotate->Arbitary rotation... menüpontra. Itt pontosan megadhatod, hogy melyik tengelyen hány fokot forduljon a brushod.


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
Fórum » Egyéb » Pályakészítési útmutató » Brush
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Oldal by ^Neon |Xfire:martagvagy © 2024 | Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz