Sziasztok.
Ma megismerkedünk az "if"-el, hogyan is használjuk ezt.
Gondolom, már láttátok sok gsc fájlban hogy vannak ilyen szavak "if" "else". Ezeknek a jelentését is megtanuljuk.
if = ha
else = különben vagy külön
Kezdjük is el, egy alapot írok le nektek.
Kód
if(level.mapended == 1)
{
iprintLnBold("A mapnak vége van!");
}
Ez annyit csinál, ha a "level.mapended" egyenlő 1-el akkor ezt a szöveget kiírja. Ezt sok féle képen lehet variálni.
Ha, csak egy parancsot akarsz írni az "if"-hez akkor nyugodtan elhagyhatod a kapcsos zárójelet.
Lásd:
Kód
if(level.mapended == 1)
mapended ="asd";
A parancs az, hogy "mapended="asd"-al.
A következő amit megtanulunk az az "else" lesz.
Egy alapot leírok nektek:
Kód
if(level.mapended == 1)
{
iprintLnBold("A mapnak vége van!");
}else{
iprintLnBold("A mapnak még nincs vége!");
}
Értelmezés:
Ha a "level.mapended" egyenlő 1-el akkor kiírja a szöveget, különben kiírja a másik szöveget.
Jöhet a következő, az "else if".
Ezt akkor használjuk, hogy ha 2 vagy több parancsot vagy "blokkot" szeretnénk futtatni.
Egy alapot írok nektek megint:
Kód
if(level.mapended < 0)
{
iprtinlnbold("Nincs mapvége");
}else if(level.mapended == 1)
{
thread mapvege();
}else if(level.mapended == 2)
{
mapended = "asd";
}
Értelmezés:
Ha "level.mapended" nagyobb mint nulla, kiírja hogy nincs mapvége. Ha a "level.mapended" egyenlő 1-el akkor betölti a "mapvege" függvényt. Ha a "level.mapended" egyenlő 2-vel akkor a parancs az lesz hogy "mapended = "asd").
Több sort is írhatsz, mivel megadtuk "if"-ben hogy "level.mapended" nagyobb mint nulla, ezért ami nagyobb nullánál mindent oda írhatsz!!
Ennyit szerettem volna, váljon egészségetekre!!
UI: Ha valaki kérdezné, hogy a "switch"-et miért nem írtam le. Azért, mert egyenlőre nektek elég ennyi szerintem még ez is sok elsőre!!
UI2: Ha bárkinek valamilyen gondja lenne, írjon itt PÜ-t vagy vegyen fel X-firére és ott!!
Sipex © 2013