| DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 9:52 PM | Üzenet # 1 |  
					| 
					 Ezredes 
					
					Csoport: Adminisztrátorok 
					
					Üzenetek: 191 
					
					
					
					Állapot: Offline 
					 
					 | Ha egy parancs van egy ágon akkor nem muszáj {}-et tenni.   A függvényeken belül végtelen ciklusokat is csinálhatunk (2 fajta ciklus van, feltételes(while) számlálós(for(;;)) pl.: 
   fuggveny()   {   for(i=0;i<5;i++) // a codot nem zavarja hogy az i az egy szám.   {   self iprintlnbold(i); // ki írja a számokat 1-től 5-ig.   wait 0.5; // vár fél másodpercet, egyébként ide nem muszáj várakoztatást rakni de akkor egyből ki írná az összes számot és ha mondjuk nem 5-ig hanem 100-ig írná ki akkor nem tudnád elolvasni.   }   } // mivel 2 {-et nyitottunk ezért 2-vel kell zárnunk is. 
   for ciklus másik verziója: 
   fuggveny()   {   i=0; // i változónak 0 értéket adunk. Nem összetévesztendő a == mert ez értékellenőrzést jelent.   for(;;) // így végtelen ciklust indítunk míg az elsőnél nem.   {   i++; // az i értékét megnöveli 1-el, van --; is.   self iprintlnbold(i);   if(i==5) break; // ha ki írta az összes számot akkor kilép a függvényből. A break a függvény bármely pontján ki tud lépni és ez lépki a switch-ből is.   wait 0.5; // ide kötelező a várakoztatást mert különben kifagy a játék.   }   } 
   while példa: 
   fuggveny()   {   i=0; // i változónak 0 értéket adunk.   while(i<5)   {   i++; // az i értékét megnöveli 1-el, van --; is.   self iprintlnbold(i);   if(i==5) break;   wait 0.5; // ide kötelező a várakoztatást mert különben kifagy a játék.   }   } 
   A várakoztatást mindig a cikluson belül kell rakni.   A while-nál is indíthatunk végtelen ciklust ami így nézki while(1) míg a fornál for(;;)   A függvényen belül lehetnek elágazások pl.: 
   fuggveny()   {   switch(valtozo)   {   case"ertek1":parancs1;break; // a változó egyenlő az ertek1-el akkor lefut a parancs1 majd kilép az elágazásból.   case"ertek2":parancs2;break; // a változó egyenlő az ertek2-el akkor lefut a parancs2 majd kilép az elágazásból.   }   } 
   Egy kis jelmagyarázat: 
   == értékellenőrzés   = értékadás   !, != ha valami nem egyenlő egy adott értékkel   /, * osztás, szorzás   % maradékkal való osztás   +, - összeadás, kivonás   ++, -- egy változó értékét megnöveli 1-el vagy el vesz belőle 1-et   +=, -= egy változóhoz hozzá ad valamennyit vagy el vesz belőle   && és jel (and) tehát: if(valtozo1==2 && valtozo2==2) self iprintlnbold("A változó értékeid egyenlők 2-vel"); // ha a valtozo1 és a valtozo2 egyenlő 2-vel akkor ki írja a szöveget.   || vagy jel (or) tehát: if(valtozo1==2 || valtozo2==2) self iprintnlbold("Valamelyik változód egyenlő 2-vel"); // ha a valtozo1 vagy a valtozo2 egyenlő 2-vel akkor ki írja a szöveget. 
   Remélem érthető volt ez a kis tutorial és segíteni fog majd   
   Írta: <MasterThomy>' 2011.
					
					
  “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”   .:: Üdv ^Neon ::.   _________________________
					 |  
					|   | 
					 |  
				  |