Szombat, 11.28.2020, 2:11 PM
Üdvözöllek Vendég | RSS
Cod2 Modding
Főoldal | Regisztráció | Belépés
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Egyéb » Moding Alapok » Alapok by <MasterThomy> (2)
Alapok by <MasterThomy> (2)
DragHunDátum: Hétfő, 07.30.2012, 9:52 PM | Üzenet # 1
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
Ha egy parancs van egy ágon akkor nem muszáj {}-et tenni.
A függvényeken belül végtelen ciklusokat is csinálhatunk (2 fajta ciklus van, feltételes(while) számlálós(for(;;)) pl.:

fuggveny()
{
for(i=0;i<5;i++) // a codot nem zavarja hogy az i az egy szám.
{
self iprintlnbold(i); // ki írja a számokat 1-től 5-ig.
wait 0.5; // vár fél másodpercet, egyébként ide nem muszáj várakoztatást rakni de akkor egyből ki írná az összes számot és ha mondjuk nem 5-ig hanem 100-ig írná ki akkor nem tudnád elolvasni.
}
} // mivel 2 {-et nyitottunk ezért 2-vel kell zárnunk is.

for ciklus másik verziója:

fuggveny()
{
i=0; // i változónak 0 értéket adunk. Nem összetévesztendő a == mert ez értékellenőrzést jelent.
for(;;) // így végtelen ciklust indítunk míg az elsőnél nem.
{
i++; // az i értékét megnöveli 1-el, van --; is.
self iprintlnbold(i);
if(i==5) break; // ha ki írta az összes számot akkor kilép a függvényből. A break a függvény bármely pontján ki tud lépni és ez lépki a switch-ből is.
wait 0.5; // ide kötelező a várakoztatást mert különben kifagy a játék.
}
}

while példa:

fuggveny()
{
i=0; // i változónak 0 értéket adunk.
while(i<5)
{
i++; // az i értékét megnöveli 1-el, van --; is.
self iprintlnbold(i);
if(i==5) break;
wait 0.5; // ide kötelező a várakoztatást mert különben kifagy a játék.
}
}

A várakoztatást mindig a cikluson belül kell rakni.
A while-nál is indíthatunk végtelen ciklust ami így nézki while(1) míg a fornál for(;;)
A függvényen belül lehetnek elágazások pl.:

fuggveny()
{
switch(valtozo)
{
case"ertek1":parancs1;break; // a változó egyenlő az ertek1-el akkor lefut a parancs1 majd kilép az elágazásból.
case"ertek2":parancs2;break; // a változó egyenlő az ertek2-el akkor lefut a parancs2 majd kilép az elágazásból.
}
}

Egy kis jelmagyarázat:

== értékellenőrzés
= értékadás
!, != ha valami nem egyenlő egy adott értékkel
/, * osztás, szorzás
% maradékkal való osztás
+, - összeadás, kivonás
++, -- egy változó értékét megnöveli 1-el vagy el vesz belőle 1-et
+=, -= egy változóhoz hozzá ad valamennyit vagy el vesz belőle
&& és jel (and) tehát: if(valtozo1==2 && valtozo2==2) self iprintlnbold("A változó értékeid egyenlők 2-vel"); // ha a valtozo1 és a valtozo2 egyenlő 2-vel akkor ki írja a szöveget.
|| vagy jel (or) tehát: if(valtozo1==2 || valtozo2==2) self iprintnlbold("Valamelyik változód egyenlő 2-vel"); // ha a valtozo1 vagy a valtozo2 egyenlő 2-vel akkor ki írja a szöveget.

Remélem érthető volt ez a kis tutorial és segíteni fog majd smile

Írta: <MasterThomy>' 2011.


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
Fórum » Egyéb » Moding Alapok » Alapok by <MasterThomy> (2)
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Oldal by ^Neon |Xfire:martagvagy © 2020 | Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz