| DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 9:52 PM | Üzenet # 1 |  
					| 
					 Ezredes 
					
					Csoport: Adminisztrátorok 
					
					Üzenetek: 191 
					
					
					
					Állapot: Offline 
					 
					 | Üdv! Ebben a tutorialban megtanulhatod a módolás alapjait!   
   A cod2-t nagyon egyszerű szerkezteni mivel a fájlokat iwd-ben tárolja amit pl.: winrar-al meg lehet nyitni.   Amik leginkább kellenek egy egyedi módhoz: 
   xmodelsurfs, xmodelparts, xmodel - ezekben vannak a modellek és a hozzájuk tartozó fájlok. (nincs kiterjesztés)   materials, images - ezekben vannak a képek és a hozzájuk tartozó fájlok. // images (.iwi) materials (nincs kiterjesztés)   weapons/mp vagy weapons/sp - ezekben vannak a fegyverek adatai és a 2 közül az mp mappa kell leginkább mivel abba vannak a multiplayer fegyverek.   ui_mp, ui_mp/scriptmenus - ezekbe vannak a menük és a hozzájuk tartozó fájlok.   sound - ebbe vannak a hangok.   soundaliases - ebben vannak a hangok kódjai "frekvencia" nélkülük nem játszaná le a hangot a cod2.   fx - ebben vannak az effektek.   localizedstrings - ebben vannak a menühöz tartozó ki írások pl.: főmenüben: Start new server, Options.   mp - ebben vannak pl.: a pályanevek (.arena)   maps/mp - ebben vannak a pályák (.d3dbsp) és a hozzájuk tartozó scriptek.   maps/mp/gametypes - ebben vannak a játéktípusok (.gsc) és a hozzájuk tartozó egyéb scriptek. (.gsc) 
   Midennek az alapja a játéktípus (A játéktípus scripteket az iw_15 (.iwd) és az iw_07-be (.iwd) találhatóak.)   Minden script függvényekből áll. Fontos függvények: 
   Callback_StartGameType() // a játék indulásakor fut le   Callback_PlayerConnect() // csatlakozáskor fut le a csatlakozó/csatlakozott játékosnak.   Callback_PlayerDisconnect() // lelépéskor fut le a lelépő játékosnak.   Callback_PlayerDamage() // a játékos sebződésekor fut le a sebződött játékosnak.   Callback_PlayerKilled() // a játékos halálakor fut le a halott játékosnak.   spawnPlayer() // spwanoláskor fut le a spawnolt játékosnak.   menuSpectator() // spectatorba lépéskor fut let az odalépő játékosnak.   menuAutoAssign() // véletlenszerű csapatkiválasztáskor fut le az adott játékosnak.   menuAllies() // alliesba lépéskor fut le az odalépő játékosnak. (brit,orosz,amcsi)   menuAxis() // axisba lépéskor fut le az odalép játékosnak. (német) 
   Na akkor kezdjük is a script írást!     Mint mondtam minden függvényekből áll.   Script íráskor csak az angol ABC betűit használhatjuk számmal együtt.   // - magyarázatkor használjuk ezen kívül még van /**/   pl.:   // írom amit akarok...   /* több   soron   keresztül   írom   amit   akarok...   */   persze magyarázatkor használhatunk ékezet is. 
   fuggveny()   { // minden függvényt kapcsos zárójellel kezdünk.   valami1(); // a függvényen belül mindent ;-vel zárunk és egy függvényen belül több függvényt is meghívhatunk.   valami2();   } // minden függvényt kapcsos zárójellel zárunk. 
   2 fajta meghívás van: valami1();   thread valami1();   az 1. variációnál a hívó függvény megáll (fuggveny()) és a hívott függvény fut tovább (valami1();) majd amikor lefutott ismét el indul a hívó függvény (fuggveny())   a 2. variációnál a hívó és a hívott függvény együtt fut. 
   vannak a változók amiket 3 féle képpen csoportosíthatunk:   level.valtozo // ez bárhol elérhező   self.valtozo // ez csak az adott játékosnál érhető el   valtozo // ez csak az adott függvényen belül érhető el 
   A változók is csak az angol ABC betűiből és számokból állhatnak de számmal nem kezdőthetnek.   A függvényen belül feltételeket is szabhatunk pl.: 
   fuggveny()   {   if(self.health==0) self iprintlnbold("Meghaltál!"); else self iprintlnbold("Még élsz!"); // == -> egyenlőséget jelent, iprintlnbold -> középre író függvény de van iprintln -> ez meg az oldalra író függvény.   ugyan ez egyszerűbben: if(!self.health) self iprintlnbold("Meghaltál!"); else self iprintlnbold("Még élsz!"); // az if részben a ! az azt jelenti hogy ha 0 az életed akkor ki írja hogy meghaltál ha viszont a feltétel nem igaz akkor az else után rész fut le.   if(self.pers["team"]=="axis") self iprintlnbold("Németben vagy!"); // ezen kívül még lehet allies, spectator   if(self.sessionstate=="dead") self iprintlnbold("Meghaltál!"); // ezen kívül még lehet playing, spectator, intermission   if(self.sessionteam=="axis") self iprintlnbold("Németben vagy!"); // ezen kívül még lehet allies, spectator   } 
   MÁSODIK LEÍRÁSHOZ: Kattints Ide!
					
					
  “Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”   .:: Üdv ^Neon ::.   _________________________
					 |  
					|   | 
					 |  
				  |