DragHun | Dátum: Hétfő, 07.30.2012, 9:52 PM | Üzenet # 1 |
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Állapot: Offline
| Üdv! Ebben a tutorialban megtanulhatod a módolás alapjait!
A cod2-t nagyon egyszerű szerkezteni mivel a fájlokat iwd-ben tárolja amit pl.: winrar-al meg lehet nyitni. Amik leginkább kellenek egy egyedi módhoz:
xmodelsurfs, xmodelparts, xmodel - ezekben vannak a modellek és a hozzájuk tartozó fájlok. (nincs kiterjesztés) materials, images - ezekben vannak a képek és a hozzájuk tartozó fájlok. // images (.iwi) materials (nincs kiterjesztés) weapons/mp vagy weapons/sp - ezekben vannak a fegyverek adatai és a 2 közül az mp mappa kell leginkább mivel abba vannak a multiplayer fegyverek. ui_mp, ui_mp/scriptmenus - ezekbe vannak a menük és a hozzájuk tartozó fájlok. sound - ebbe vannak a hangok. soundaliases - ebben vannak a hangok kódjai "frekvencia" nélkülük nem játszaná le a hangot a cod2. fx - ebben vannak az effektek. localizedstrings - ebben vannak a menühöz tartozó ki írások pl.: főmenüben: Start new server, Options. mp - ebben vannak pl.: a pályanevek (.arena) maps/mp - ebben vannak a pályák (.d3dbsp) és a hozzájuk tartozó scriptek. maps/mp/gametypes - ebben vannak a játéktípusok (.gsc) és a hozzájuk tartozó egyéb scriptek. (.gsc)
Midennek az alapja a játéktípus (A játéktípus scripteket az iw_15 (.iwd) és az iw_07-be (.iwd) találhatóak.) Minden script függvényekből áll. Fontos függvények:
Callback_StartGameType() // a játék indulásakor fut le Callback_PlayerConnect() // csatlakozáskor fut le a csatlakozó/csatlakozott játékosnak. Callback_PlayerDisconnect() // lelépéskor fut le a lelépő játékosnak. Callback_PlayerDamage() // a játékos sebződésekor fut le a sebződött játékosnak. Callback_PlayerKilled() // a játékos halálakor fut le a halott játékosnak. spawnPlayer() // spwanoláskor fut le a spawnolt játékosnak. menuSpectator() // spectatorba lépéskor fut let az odalépő játékosnak. menuAutoAssign() // véletlenszerű csapatkiválasztáskor fut le az adott játékosnak. menuAllies() // alliesba lépéskor fut le az odalépő játékosnak. (brit,orosz,amcsi) menuAxis() // axisba lépéskor fut le az odalép játékosnak. (német)
Na akkor kezdjük is a script írást! Mint mondtam minden függvényekből áll. Script íráskor csak az angol ABC betűit használhatjuk számmal együtt. // - magyarázatkor használjuk ezen kívül még van /**/ pl.: // írom amit akarok... /* több soron keresztül írom amit akarok... */ persze magyarázatkor használhatunk ékezet is.
fuggveny() { // minden függvényt kapcsos zárójellel kezdünk. valami1(); // a függvényen belül mindent ;-vel zárunk és egy függvényen belül több függvényt is meghívhatunk. valami2(); } // minden függvényt kapcsos zárójellel zárunk.
2 fajta meghívás van: valami1(); thread valami1(); az 1. variációnál a hívó függvény megáll (fuggveny()) és a hívott függvény fut tovább (valami1();) majd amikor lefutott ismét el indul a hívó függvény (fuggveny()) a 2. variációnál a hívó és a hívott függvény együtt fut.
vannak a változók amiket 3 féle képpen csoportosíthatunk: level.valtozo // ez bárhol elérhező self.valtozo // ez csak az adott játékosnál érhető el valtozo // ez csak az adott függvényen belül érhető el
A változók is csak az angol ABC betűiből és számokból állhatnak de számmal nem kezdőthetnek. A függvényen belül feltételeket is szabhatunk pl.:
fuggveny() { if(self.health==0) self iprintlnbold("Meghaltál!"); else self iprintlnbold("Még élsz!"); // == -> egyenlőséget jelent, iprintlnbold -> középre író függvény de van iprintln -> ez meg az oldalra író függvény. ugyan ez egyszerűbben: if(!self.health) self iprintlnbold("Meghaltál!"); else self iprintlnbold("Még élsz!"); // az if részben a ! az azt jelenti hogy ha 0 az életed akkor ki írja hogy meghaltál ha viszont a feltétel nem igaz akkor az else után rész fut le. if(self.pers["team"]=="axis") self iprintlnbold("Németben vagy!"); // ezen kívül még lehet allies, spectator if(self.sessionstate=="dead") self iprintlnbold("Meghaltál!"); // ezen kívül még lehet playing, spectator, intermission if(self.sessionteam=="axis") self iprintlnbold("Németben vagy!"); // ezen kívül még lehet allies, spectator }
MÁSODIK LEÍRÁSHOZ: Kattints Ide!
“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.” .:: Üdv ^Neon ::. _________________________
|
|
| |