Péntek, 04.19.2024, 8:35 PM
Üdvözöllek Vendég | RSS
Cod2 Modding
Főoldal | Regisztráció | Belépés
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Egyéb » Moding Alapok » Alapok by <MasterThomy> (1)
Alapok by <MasterThomy> (1)
DragHunDátum: Hétfő, 07.30.2012, 9:52 PM | Üzenet # 1
Ezredes
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 191
Hírnév: 9
Állapot: Offline
Üdv! Ebben a tutorialban megtanulhatod a módolás alapjait! smile

A cod2-t nagyon egyszerű szerkezteni mivel a fájlokat iwd-ben tárolja amit pl.: winrar-al meg lehet nyitni.
Amik leginkább kellenek egy egyedi módhoz:

xmodelsurfs, xmodelparts, xmodel - ezekben vannak a modellek és a hozzájuk tartozó fájlok. (nincs kiterjesztés)
materials, images - ezekben vannak a képek és a hozzájuk tartozó fájlok. // images (.iwi) materials (nincs kiterjesztés)
weapons/mp vagy weapons/sp - ezekben vannak a fegyverek adatai és a 2 közül az mp mappa kell leginkább mivel abba vannak a multiplayer fegyverek.
ui_mp, ui_mp/scriptmenus - ezekbe vannak a menük és a hozzájuk tartozó fájlok.
sound - ebbe vannak a hangok.
soundaliases - ebben vannak a hangok kódjai "frekvencia" nélkülük nem játszaná le a hangot a cod2.
fx - ebben vannak az effektek.
localizedstrings - ebben vannak a menühöz tartozó ki írások pl.: főmenüben: Start new server, Options.
mp - ebben vannak pl.: a pályanevek (.arena)
maps/mp - ebben vannak a pályák (.d3dbsp) és a hozzájuk tartozó scriptek.
maps/mp/gametypes - ebben vannak a játéktípusok (.gsc) és a hozzájuk tartozó egyéb scriptek. (.gsc)

Midennek az alapja a játéktípus (A játéktípus scripteket az iw_15 (.iwd) és az iw_07-be (.iwd) találhatóak.)
Minden script függvényekből áll. Fontos függvények:

Callback_StartGameType() // a játék indulásakor fut le
Callback_PlayerConnect() // csatlakozáskor fut le a csatlakozó/csatlakozott játékosnak.
Callback_PlayerDisconnect() // lelépéskor fut le a lelépő játékosnak.
Callback_PlayerDamage() // a játékos sebződésekor fut le a sebződött játékosnak.
Callback_PlayerKilled() // a játékos halálakor fut le a halott játékosnak.
spawnPlayer() // spwanoláskor fut le a spawnolt játékosnak.
menuSpectator() // spectatorba lépéskor fut let az odalépő játékosnak.
menuAutoAssign() // véletlenszerű csapatkiválasztáskor fut le az adott játékosnak.
menuAllies() // alliesba lépéskor fut le az odalépő játékosnak. (brit,orosz,amcsi)
menuAxis() // axisba lépéskor fut le az odalép játékosnak. (német)

Na akkor kezdjük is a script írást! smile
Mint mondtam minden függvényekből áll.
Script íráskor csak az angol ABC betűit használhatjuk számmal együtt.
// - magyarázatkor használjuk ezen kívül még van /**/
pl.:
// írom amit akarok...
/* több
soron
keresztül
írom
amit
akarok...
*/
persze magyarázatkor használhatunk ékezet is.

fuggveny()
{ // minden függvényt kapcsos zárójellel kezdünk.
valami1(); // a függvényen belül mindent ;-vel zárunk és egy függvényen belül több függvényt is meghívhatunk.
valami2();
} // minden függvényt kapcsos zárójellel zárunk.

2 fajta meghívás van: valami1();
thread valami1();
az 1. variációnál a hívó függvény megáll (fuggveny()) és a hívott függvény fut tovább (valami1();) majd amikor lefutott ismét el indul a hívó függvény (fuggveny())
a 2. variációnál a hívó és a hívott függvény együtt fut.

vannak a változók amiket 3 féle képpen csoportosíthatunk:
level.valtozo // ez bárhol elérhező
self.valtozo // ez csak az adott játékosnál érhető el
valtozo // ez csak az adott függvényen belül érhető el

A változók is csak az angol ABC betűiből és számokból állhatnak de számmal nem kezdőthetnek.
A függvényen belül feltételeket is szabhatunk pl.:

fuggveny()
{
if(self.health==0) self iprintlnbold("Meghaltál!"); else self iprintlnbold("Még élsz!"); // == -> egyenlőséget jelent, iprintlnbold -> középre író függvény de van iprintln -> ez meg az oldalra író függvény.
ugyan ez egyszerűbben: if(!self.health) self iprintlnbold("Meghaltál!"); else self iprintlnbold("Még élsz!"); // az if részben a ! az azt jelenti hogy ha 0 az életed akkor ki írja hogy meghaltál ha viszont a feltétel nem igaz akkor az else után rész fut le.
if(self.pers["team"]=="axis") self iprintlnbold("Németben vagy!"); // ezen kívül még lehet allies, spectator
if(self.sessionstate=="dead") self iprintlnbold("Meghaltál!"); // ezen kívül még lehet playing, spectator, intermission
if(self.sessionteam=="axis") self iprintlnbold("Németben vagy!"); // ezen kívül még lehet allies, spectator
}

MÁSODIK LEÍRÁSHOZ: Kattints Ide!


“Majdnem minden tudásunkért nem azoknak tartozunk, akik egyetértettek, hanem azoknak, akik nem.”
.:: Üdv ^Neon ::.
_________________________
 
Fórum » Egyéb » Moding Alapok » Alapok by <MasterThomy> (1)
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Oldal by ^Neon |Xfire:martagvagy © 2024 | Ingyenes honlapszerkesztő - uCoz